Welcome to our store!

Filtreaza

Parteneri

 

 

EBooks - Lucrari in format electronic

Drept International Privat (DIP): Cărţi, Lucrări de specialitate, Lucrari in format electronic, Lucrari in format tiparit, ebooks
Grid view

Carti la PRET PROMOTIONAL

Produse

Conditia juridica a strainilor

Conditia juridica a strainilor

Spre deosebire de alte categorii de norme juridice, care au, în principiu, un caracter conflictual, normele care reglementează condiţia juridică a străinului în ţara noastră sunt norme materiale deoarece condiţia juridică a străinului nu poate fi supusă decât legii materiale a forului (lex fori) ca lege a statului pe al cărui teritoriu se află străinul. Aşadar, condiţia juridică a străinilor (persoane fizice sau juridice) în România este supusă în mod exclusiv legilor materiale române.

Pretul nostru: Lei (Ron) 250.00
Cantitate:
Efectele hotararilor judecatoresti straine

Efectele hotararilor judecatoresti straine

Sediul materiei privind efectele hotărârilor străine se regăseşte în Secţiunea a IV-a, Capitolul XII din Legea nr. 105/1992, privind reglementarea raporturilor de drept internaţional privat, respectiv, art. 165/178. Trebuie precizat că regimul juridic prescris hotărârilor străine se aplică şi sentinţelor arbitrale străine (aşa cum arată 181 din legea nr. 105/1992), precum şi tranzacţiilor judiciare, aspecte pe care, de asemenea, le vom avea în vedere în lucrare.

Pretul nostru: Lei (Ron) 200.00
Cantitate:
Norma conflictuala in materia bunurilor

Norma conflictuala in materia bunurilor

Raporturile juridice privind bunurile sunt supuse legii ţării unde acestea se găsesc. Rezultă că punctul de legătură pentru aceste raporturi juridice îl formează locul situării bunurilor.

Conform opiniilor exprimate în doctrină statutul real, care înglobează ansamblul drepturilor reale purtând asupra bunurilor privite ut singuli sau ca universalităţi, este supus în mod tradiţional legii locului unde este situat bunul, adică lex rei sitae sau lex situs .

Pretul nostru: Lei (Ron) 120.00
Cantitate:
Norma conflictuala privind casatoria

Norma conflictuala privind casatoria

Condiţiile de fond cerute pentru încheierea căsătoriei sunt determinate de legea naţională a fiecăruia dintre viitorii soţi. Dacă una dintre legile străine astfel determinată prevede un impediment la căsătorie care, potrivit dreptului român, este incompatibil cu libertatea de a încheia o căsătorie, acel impediment va fi înlăturat ca inaplicabil în cazul în care unul dintre viitorii soţi este cetăţean român şi căsătoria se încheie pe teritoriul României.

Forma încheierii căsătoriei este supusă legii pe teritoriul căruia se celebrează. Căsătoria unui cetăţean român aflat în străinătate poate fi încheiată în faţa autorităţii locale de stat competente ori în faţa agentului diplomatic sau funcţionarului consular fie al României, fie al statului celuilalt viitor soţ. Căsătoria care se încheie în faţa agentului diplomatic sau funcţionarului consular al României este supusă condiţiilor de formă ale legii romane.

Pretul nostru: Lei (Ron) 200.00
Cantitate:
Persoana juridica in Dreptul International Privat

Persoana juridica in Dreptul International Privat

Potrivit art. 40 din Legea nr. 105/1992, persoana juridică are naţionalitatea statului pe teritoriul căruia şi-a stabilit, în conformitate cu actul constitutiv, sediul social (statutar). Dacă persoana juridică are sedii în mai multe state, determinant pentru a identifica naţionalitatea este sediul real. Prin sediu real - potrivit art. 40 alin. 3 din Legea nr. 105/1992 - se înţelege locul unde se află sediul principal de conducere şi de gestiune a activităţii statutare, chiar dacă hotărârile organului respectiv sunt adoptate potrivit directivelor transmise de acţionari sau asociaţi din alte state. Naţionalitatea este pentru persoana juridică ceea ce este cetăţenia pentru persoana fizică. Naţionalitatea este cea care stabileşte dacă o persoană juridică este autohtonă sau străină.

Pretul nostru: Lei (Ron) 180.00
Cantitate:
Raporturile de familie in Dreptul International Privat

Raporturile de familie in Dreptul International Privat

Dispoziţiile care guvernează încheierea căsătoriei sunt cuprinse în Legea 105/1992, iar calificarea sau distincţia între condiţiile de fond şi condiţiile de formă se face, în principiu, după legea forului - legea română (pentru noi).

Căsătoria este considerată în legislaţia noastră ca aparţinând categoriei actelor juridice condiţie, deoarece părţile pot decide numai ca dispoziţiile legale care stabilesc statutul legal al căsătoriei să li se aplice sau nu, fără posibilitatea legală de a le modifica.

În majoritatea statelor europene, actul juridic al căsătoriei are caracter exclusiv civil (ca de exemplu în Belgia, Elveţia, Franţa, Olanda, Germania), dar există şi legislaţii în care are un caracter exclusiv religios (cum ar fi Grecia şi unele ţări musulmane) sau legislaţii în care are valoare juridică deopotrivă căsătoria civilă şi cea religioasă, viitorii soţi putând opta pentru oricare dintre ele (Brazilia, Canada, Danemarca, Finlanda, Italia, Peru, Suedia, SUA etc.).

Pretul nostru: Lei (Ron) 190.00
Cantitate:
Regimul juridic al strainilor persoane fizice

Regimul juridic al strainilor persoane fizice

Este considerat a fi străin persoana care se găseşte pe teritoriul unui stat fără a avea cetăţenia acestuia. Criteriile pentru stabilirea cetăţeniei şi acordarea acesteia sunt prevăzute în legile interne ale statelor.

În legislaţia României, articolul 5 din Constituţie, privind cetăţenia, prevede: „(1) Cetăţenia română se dobândeşte, se păstrează sau se pierde în condiţiile prevăzute de legea organică; (2) Cetăţenia română nu poate fi retrasă aceluia care a dobândit-o prin naştere.”

Astfel, legislaţia românească aplică „dreptul sângelui (jus sanguinis), cetăţenia fiind obţinută prin filiaţie. Alte legislaţii naţionale aplică „dreptul pământului” (jus solis), referindu-se la teritoriul pe care s-a născut persoana. Există şi legislaţii care combină cele două criterii.

Libertatea statului de a stabili criteriile şi modurile de obţinere a cetăţeniei sale este general admisă, singura limitare a acestei libertăţi operând în cazul când legislaţia privind dobândirea cetăţeniei ar fi bazată pe criterii rasiale, religioase sau politice, încălcându-se astfel normele internaţionale privind drepturile omului.

Pretul nostru: Lei (Ron) 280.00
Cantitate:
Regimul juridic al strainilor

Regimul juridic al strainilor

Sintetizând cele amintite pe parcursul lucrării, în acest capitol final avem în vedere principalele aspecte legate de problemele analizate pe parcursul lucrării de faţă, şi care, considerăm noi ar trebui reţinute. Aşadar, criteriile pentru stabilirea cetăţeniei şi acordarea acesteia sunt prevăzute în legile interne ale statelor.

În legislaţia României, articolul 5 din Constituţie, privind cetăţenia, prevede: „(1) Cetăţenia română se dobândeşte, se păstrează sau se pierde în condiţiile prevăzute de legea organică; (2) Cetăţenia română nu poate fi retrasă aceluia care a dobândit-o prin naştere.”

Astfel, legislaţia românească aplică „dreptul sângelui (jus sanguinis), cetăţenia fiind obţinută prin filiaţie. Alte legislaţii naţionale aplică „dreptul pământului” (jus solis), referindu-se la teritoriul pe care s-a născut persoana.

Există şi legislaţii care combină cele două criterii. Libertatea statului de a stabili criteriile şi modurile de obţinere a cetăţeniei sale este general admisă, singura limitare a acestei libertăţi operând în cazul când legislaţia privind dobândirea cetăţeniei ar fi bazată pe criterii rasiale, religioase sau politice, încălcându-se astfel normele internaţionale privind drepturile omului. În afară de aceasta, dreptul internaţional determină condiţiile opozabilităţii cetăţeniei fată de alte state, în acest scop încheindu-se şi tratate internaţionale.

În absenţa lor, o regulă cutumiară, recunoscută de jurisprudenţa internaţională, prevede că, spre a fi opozabilă, cetăţenia trebuie să fie efectivă şi nu fictivă şi să oglindească existenţa unui factor social de legătură cu statul a cărui cetăţenie este invocată. Persoana care are cetăţenia unui stat, deplasându-se pe teritoriul unui alt stat, poate suferi prejudicii pe teritoriul statului străin pe care se află. În asemenea situaţii, cetăţeanul prejudiciat devine obiectul protecţiei diplomatice, care constituie una dintre obligaţiile misiunilor diplomatice. În asemenea situaţii, prejudiciul suferit de o persoană particulară pe teritoriul unui stat străin va putea fi considerat, în anumite situaţii că ar fi fost suferit de către statul însuşi.

Printre situaţiile în care s-ar afla cetăţeanul unui stat străin, ce are nevoie de protecţie diplomatică, se menţionează cazul deţinerii sale în închisoare în statul străin fără a avea posibilitatea de a se apăra. Statul, al cărui cetăţean este în această situaţie, poate interveni pentru eliberarea sa şi obţinerea de despăgubiri din partea statului străin. În ceea ce priveşte statutul juridic internaţional al persoanelor aflate pe teritoriul unui stat, care nu au cetăţenia acestuia, subliniem că în această situaţie se pot găsi străinii, persoane care nu au cetăţenia statului respectiv. O serie de tratate bilaterale, precum şi de tratate multilaterale conţin soluţii la problemele privind intrarea pe teritoriul naţional, statutul străinilor în timpul şederii şi condiţiile pentru ieşirea din teritoriu.

În lipsa convenţiilor aplicabile, statul de reşedinţă are o competenţă deplină. Străinii aflaţi pe teritoriul unui stat trebuie totuşi să beneficieze de un „standard minim” de drepturi privind persoana şi bunurile sale.

Apatrizii sunt persoane care nu au cetăţenia vreunui stat, au o situaţie nesigură, statul pe teritoriul căruia se află fiind liber să acţioneze după cum crede de cuviinţă. Pentru elaborarea unui statut internaţional al apatridului, o convenţie a fost semnată la New York, în 1954, care prevede că apatrizii trebuie să se bucure de un tratament la fel de favorabil cu cel al străinilor.

Refugiaţii reprezintă o altă categorie distinctă de străini existenţi, la un moment dat, pe teritoriul unui stat. În mod obişnuit, ţara de origine acordă cetăţenilor săi protecţie, în raport cu alte state, în cazurile în care se consideră că drepturile acestora sunt încălcate de statele străine. Principala caracteristică a refugiaţilor constă tocmai în faptul că aceştia nu pot să beneficieze de protecţia ţării de origine sau nu doresc această protecţie.

În urma primului război mondial au avut loc mari deplasări de persoane dincolo de graniţele statelor lor de origine, situaţie care a generat, pentru prima dată, preocupări în plan internaţional privitoare la statutul juridic al acestei categorii de persoane.

În anul 1921, în cadrul Societăţii Naţiunilor ia fiinţă Comitetul pentru refugiaţi, prezidat de cunoscutul explorator norvegian F. Nansen. Protecţia acestui Comitet a fost acordată iniţial refugiaţilor ruşi şi armeni, pentru ca în 1928 aceasta să preia în sarcina sa şi refugiaţii din Orientul Mijlociu, iar în 1933 refugiaţii germani.

Pretul nostru: Lei (Ron) 180.00
Cantitate:
Particularitati ale adoptiilor nationale si internationale

Particularitati ale adoptiilor nationale si internationale

Adopţia poate fi definită ca operaţiunea juridică prin care se creează raporturi de filiaţie şi rudenie civilă, în condiţiile legii, între persoanele prevăzute de lege. Prin adopţie se nasc legături de filiaţie între copilul adoptat si adoptator sau, după caz, soţii adoptatori. În virtutea acestor raporturi de filiaţie, drepturile şi îndatoririle părinteşti revin parinţilor adoptatori. Prin operaţiune juridica de adopţie, legătura de filiaţie îşi are fundamentul în voinţa celor care, potrivit legii, consimt să creeze o legătură de filiaţie civilă, sociologică. Legislaţiile naţionale reflectă atitudini diferite faţă de adopţie, în raport cu tradiţiile familiale, concepţiile religioase, moravurile şi chiar istoria statelor.

Pretul nostru: Lei (Ron) 290.00
Cantitate:
Previous | 1 Next Page 1 of 1

Cosul de cumparaturi

Cosul este gol.

Newsletter

Enter your email to subscribe to Newsletter:

Top vanzari

Hotelul. Economie si management. Editia a VI-a

Hotelul. Economie si management. Editia a VI-a

Pretul nostru: Lei (Ron) 68.50
Imparateasa fara coroana

Imparateasa fara coroana

Pretul nostru: Lei (Ron) 47.50
Plangi, plangi, balalaika

Plangi, plangi, balalaika

Pretul nostru: Lei (Ron) 47.50
Calea ducesei

Calea ducesei

Pretul nostru: Lei (Ron) 47.50
Atentie! Los Angeles va sari in aer!

Atentie! Los Angeles va sari in aer!

Pretul nostru: Lei (Ron) 47.50
Casa din Cherry Street

Casa din Cherry Street

Pretul nostru: Lei (Ron) 47.50
Mafia si miliardarii

Mafia si miliardarii

Pretul nostru: Lei (Ron) 47.50
Evolutia gandirii economice. Editia a IV-a

Evolutia gandirii economice. Editia a IV-a

Pretul nostru: Lei (Ron) 128.00
Cresterea gainilor

Cresterea gainilor

Pretul nostru: Lei (Ron) 10.00

Parteneri

trafic ranking

Statistici web

eXTReMe Tracker