|
Narcomania si narcotraficul in Romania
Descriere
Trăim într-o epocă în care omul a pătruns în cele mai cunoscute taine ale naturii. Asistăm la eforturi susţinute ale organizaţiilor internaţionale, ale şefilor de state şi de guverne, de a contribui la soluţionarea multiplelor conflicte şi contradicţii care apar în lume contemporană. Constată o recrudescenţă nemaiîntâlnită a flagelului drogurilor. Se nasc o serie de întrebări fireşti, dintre care se detaşează una, de fond, şi anume dacă acest flagel poate fi pus, ca gravitate, alături de un altul ce ameninţă omenirea – războiul nuclear. Un răspuns pertinent este greu de dat, dar lăsând să vorbească cifrele, apare concluzia că, de fapt, de la începutul secolului nostru, drogurile au produs mai multe victime umane decât toate conflagraţiile militare care au avut loc. Flagelul stupefiantelor reprezintă un grav pericol ce ameninţă tot mai mult umanitatea, printr-o diversitate de forme specifice. Grav este că flagelul stupefiantelor a luat proporţii şi se observă cu uşurinţă că graniţele, problema violării acestora, a cetăţeniei, a respectării normelor de drept sunt trecute de marii traficanţi pe planul al doilea, ca şi cum nu ar exista. Însă, în pofida acţiunilor întreprinse de numeroşi factori, pe plan naţional, dar şi la nivel mondial, stupefiantele sunt şi vor continua să rămână, în această epocă, flagelul ce se extinde, căpătând noi şi noi dimensiuni. Comunitatea internaţională este conştientă de pericolul deosebit de grav ce-l reprezintă consumul şi traficul ilicit de stupefiante pentru cetăţenii planetei şi în consecinţă, este hotărâtă să-i intensifice eforturile pentru diminuarea şi înlăturarea lui, în context cu rezolvarea celorlalte mari şi complexe probleme ce confruntă omenirea.
PLANUL LUCRĂRII Capitolul I: Aspecte introductive Secţiunea I: Consideraţii generale Secţiunea a II-a: Conţinutul constitutive al infracţiunii de trafic de stupefiante Capitolul II: Prevenirea consumului şi traficului ilicit de stupefiante Secţiunea I: Instituţii cu atribuţii pe linia prevenirii traficului ilicit de droguri Secţiunea a II-a: Necesitatea unui front comun pentru combaterea flagelului drogurilor Secţiunea a III-a: Convenţiile ONU Secţiunea a IV-a: Efectele drogurilor Capitolul III: Mijloace şi metode folosite în depistarea traficului de stupefiante Secţiunea I: Activităţi de căutare, prelucrare, analiză şi valorificare a informaţiilor Secţiunea a II-a: Operaţiile de supraveghere operativă Secţiunea a III-a: Cooperarea organelor judiciare cu alte organe şi organisme interne şi internaţionale pentru prevenirea şi combaterea traficului de stupefiante Capitolul IV: Analiza modului de operare al infractorilor depistaţi în România pe narcotrafic Secţiunea I: Modalităţi faptice de comitere Secţiunea a II-a: Făptuitorii, calitatea şi contribuţia acestora la comiterea infracţiunii Capitolul V: Aspecte practice constatate de lucrătorii de poliţie din Brigada de combatere a crimei organizate pe linia narcomaniei şi narcotraficului Secţiunea I: - Realizarea unui flagrant de trafic cu stupefiante în stradă - Realizarea unui flagrant în timp ce livrarea de stupefiante se efectuează din auto - Realizarea unui flagrant cu ocazia unei descinderi la domiciliu Capitolul VI: Concluzii şi propuneri de lege ferenda Bibliografie - Constituţia României
- Codul penal al României
- Codul de procedură penală al României
- Legea nr. 143/2000, privind combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri.
- Legea nr. 40/1990 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului de Interne
- Legea nr. 26/1994 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române
- Decretul nr. 466/1979 privind regimul produselor şi substanţelor toxice
- H. G. României nr. 75/1991 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele privind regimul produselor şi substanţelor stupefiante
- Instrucţiunile nr. 103/1970 ale Ministerului Sănătăţii pentru aplicarea prevederilor Legii 73/1969
- Convenţia unică asupra stupefiantelor – 1961
- Convenţia asupra psihotropelor – 1971
- Convenţia împotriva traficului ilicit de stupefiante şi psihotrope – 1988
- Legea nr. 118/1992 privind aderarea României la Convenţiile O.N.U.
- V. Dongoroz ş.a. – Explicaţii teoretice ale Codului penal român, vol. IV, Bucureşti, 1996
- Dr. Ion Suceavă – Paradis iluzoriu
- Drăgan J. – Aproape totul despre … droguri, Editura Militară, Bucureşti, 1994
- Drăgan J. – Drogurile în viaţa românilor – vol. I, Editura „Magicart Design”, Bucureşti, 1996
- Ioan Roibu, Alexandru Mircea – Flagelul drogurilor la nivel mondial şi naţional, Editura Mirtor, Timişoara, 1997
- Colectiv – Manualul poliţistului antidrog, Editura Ministerului de Interne, Bucureşti, 1993
- Bercheşan B., Pletea C-tin – drogurile şi traficaţii de droguri, Editura „Paralela 45”, Piteşti, 1998
- Beliş V ş.a. – Medicina legală – Editura „Teora”, Bucureşti, 1992
- Beliş V ş.a. – Tratat de medicină legală – vol. I-II, Editura Medicală, Bucuzreşti, 1995
- FADROM – Fundaţia Antidrog din România – Legislaţia drogului, Bucureşti, 1998
- Ordinul ministrului sănătăţii nr. 43/1980 pentru aprobarea listei substanţelor toxice şi a plantelor care conţin substanţe toxice.
- Ordinul ministrului comerţului nr. 90/1996 privind regimul de export şi import al mărfurilor în anul 1997.
Titlul lucrarii: |
Narcomania si narcotraficul in Romania
|
Autor: |
Redactia Lucrari.ro
|
Anul elaborarii: |
2001
|
Numar de pagini: |
57
|
Format: |
A4
|
Diacritice: |
Da
|
Note de subsol: |
Da
|
Format de livrare: |
Un exemplar tipărit, hârtie A4 + CD cu lucrarea in format Word
|
Termen de livrare: |
24-72 ore din momentul efectuării comenzii
|
|
Astăzi nu mai poate fi ignorată trista realitate reprezentată de faptul că, în toată lumea, se constată o perfecţionare deosebită şi o “profesionalizare” a mediilor criminale implicate în traficul de droguri, pe fondul unei pronunţate consolidări a structurilor de tip mafiot. Prin amploarea şi dimensiunile lui, acest gen de trafic se manifestă ca un fenomen la scară planetară şi la ora actuală, îmbracă fără dubiu haina crimei organizate transnaţionale. Caracterul organizat al traficului ilicit este dat de „legea cererii şi ofertei” şi de faptul că obţinerea unor profituri cât mai mari pe această cale este unicul scop al reţelelor de transport şi de vânzare al drogurilor. Caracterul clandestin este ilustrat de faptul că cei care dirijează acest trafic sunt necunoscuţi pentru marea masă a traficanţilor de rând, camuflându-şi activităţile ilegale în anumite acţiuni permise de lege. Intermediarii în acest trafic sunt aleşi în funcţie de posibilităţile de deplasare pe care le oferă profesia sau calitatea lor uzând frecvent de identităţi false. Profiturile obţinute de pe urma afacerilor cu droguri sunt plasate în general, în ţări ale căror bănci admit practicarea unor conturi bancare anonime şi le garantează secretul.
Pretul nostru: Lei (Ron) 270.00
|
|
Trăim într-o epocă în care, ca rezultat al gândirii şi creaţiei, omul a pătruns până în cele mai necunoscute taine ale naturii. Asistăm la eforturi susţinute ale organizaţiilor internaţionale, ale şefilor de state, guverne, de a contribui la soluţionarea multiplelor conflicte şi contradicţii care apar în lumea contemporană. Multora li s-au găsit şi li se vor găsi rezolvări favorabile, ca urmare a faptului că fiinţa umană poate şi trebuie să se apere de marile şi numeroasele pericole care o ameninţă încă. Revoluţia tehnico-ştiinţifică a avut ca efect benefic punerea la dispoziţia tuturor a unor mijloace rapide şi sofisticate de comunicare şi deplasare. De aceste mijloace beneficiază însă şi traficanţii, în majoritatea cazurilor în mai mare măsură decât cei abilitaţi să prevină şi să combată acest fenomen extrem, de nociv. Astfel, traficanţii de droguri pot lua legătura foarte uşor, se pot întâlni rapid în orice punct al planetei, scăpaţi de sub supravegherea autorităţilor, şi tot atât de uşor să dispară de la locul infracţiunii înainte de intervenţia poliţienească. Flagelul stupafiantelor reprezintă un grav pericol ce ameninţă tot mai mult umanitatea, printr-o diversitate de forme specifice, pornind de la influenţa nocivă pe care o are asupra tinerei generaţii, alterarea relaţiilor sociale dintre oameni şi continuând cu distrugerea sănătăţii, îmbogăţirea unora, apariţia de organizaţii criminale puternice, care, de multe ori, concurează cu puterea unor guverne, provocând adevărate “războaie locale”, soldate cu mari pierderi de vieţi omeneşti. Grav este faptul că flagelul stupefiantelor a luat proporţii şi se observă cu uşurinţă că graniţele, problema violării acestora, a cetăţeniei, a respectării normelor de drept sunt trecute de marii traficanţi pe planul al doilea, ca şi când nu ar exista. Organele de urmărire penală desfăşoară o susţinută activitate menită să prevină săvârşirea unor asemenea fapte, deosebit de periculoase pe tritoriul naţional. Bunăstarea şi aplicarea cu fermitate a legilor constituie suportul eradicării manifestărilor antisociale care se comit în acest domeniu. În activitatea de prevenire şi combatere cu privire la produsele şi substanţele stupefiante sau toxice, organele de urmărire penală ale poliţiei colaborează cu alte organe ce au atribuţii pe această linie. Luarea măsurilor pentru popularizarea legislaţiei în vigoare, educarea cetăţenilor în vederea prevenirii toxicomaniei, dezintoxicarea consumatorilor, cunoaşterea celor predispuşi să încalce dispoziţiile legale şi determinarea lor să renunţe la comiterea de fapte antisociale sau depistarea acestora în faza pregătitoare ori imediat după săvârşirea infracţiunii, reprezintă activităţi ce au drept scop final lichidarea fenomenului infracţional. Juriştii, sociologii, oamenii de ştiinţă din lumea medicală au încercat şi încearcă să abordeze în diferite feluri problema referitoare la modul cum trebuie abordat, interpretat şi oprit acest fenomen. Multe guverne, îngrijorate de efectele traficului ilicit de droguri au elaborat legislaţii severe, menite să reducă fenomenul. Aceasta conduce la o stabilizare relativă, pe o perioadă limitată, a drogurilor, dar nu poate realiza eradicarea de fond a criminalităţii, în special a traficului de droguri. Având în vedere că ponderea o deţin cetăţenii străini, atât cei aflaţi pe teritoriul ţării din diverse motive, cât şi în tranzit, pentru prevenirea introducerii în ţară de produse ori substanţe stupefiante, organele de urmărire penală colaborează intens cu organele vamale şi poliţia de frontieră. Schimbul de informaţii reciproce privind particularităţile traficului de stupefiante, locurile şi metodele de descoperire a traficanţilor şi consumatorilor este menit să contracareze orice încercare de introducere în ţara noastră a unor astfel de produse ori substanţe. România desfăşoară o largă cooperare internaţională; lupta împotriva traficului de stupefiante prin acţiuni întreprinse în cooperare cu una sau mai multe ţări, având drept scop, depistarea traficanţilor, confiscarea stupefiantelor, activităţi ce sunt reglementate prin convenţii internaţionale. Ţara noastră a aderat la Convenţia unică asupra stupefiantelor din 1961, la Convenţia asupra substanţelor psihotrope din 1971, la Protocolul din 1972 privind amendamentele la Convenţia unică asupra stupefiantelor din 1961, la Convenţia contra traficului ilicit de stupefiante şi substanţe psihotrope din 1988, precum şi la Organizaţia de Poliţie Criminală – Interpol; aceasta a impus luarea unor măsuri de natură să faciliteze cooperarea eficientă împotriva traficului ilicit cu stupefiante şi îndeplinirea sarcinilor asumate prin aderarea la convenţiile internaţionale.
Pretul nostru: Lei (Ron) 160.00
|
|
Aşa cum am subliniat pe parcursul lucrării, un inamic al „omului modern” este drogul. Dobândite pe cale naturala sau artificială, substanţele care „fabrică visuri“ sau care „aduc fericirea“ fac, an de an, mai multe victime decât armele de distrugere în masă. Nici o statistică nu poate spune care este numărul exact al consumatorilor de droguri. El poate fi doar estimat. Fenomenul este extrem de greu de controlat, chiar dacă se fac eforturi pentru prevenirea şi combaterea sa. Deşi interzise, drogurile tind să pătrundă tot mai mult pe piaţa mondială, şi în ţara noastră, numărul persoanelor care îşi găsesc refugiul, injectându-şi „iluzii“, fiind în creştere. Drogurile pun stăpânire pe trupul şi mintea consumatorilor; victimele drogurilor pot fi văzute pe stradă, în locuri obscure, la metrou etc. Pot fi recunoscute uşor: au fetele palide, cadaverice, răvăşite; ochii roşii etc. sunt rupţi de realitate etc. Infracţionalitatea şi, în special, criminalitatea organizată, întâlnită la nivel internaţional, pot fi privite drept „instituţii fără frontiere”, ale căror răspândire şi arie de cuprindere pot rivaliza cu cele mai dezvoltate structuri ale organismelor internaţionale. Instituţiile abilitate în domeniul luptei împotriva traficului şi a consumului de droguri din România colaborează pe plan regional, european şi internaţional cu instituţii din întreaga lume care au atribuţii similare. Şi în ceea ce priveşte capitolul „violenţă” am văzut că acest fenomen este în continuă „evoluţie”. Tipurile de violenţă sunt următoarele: violenţa psihologică, care se manifestă prin agresiuni verbale, intimidare, batjocură, umilire; violenţa fizică, prin care se provoacă victimei o serie de vătămări prin pălmuire, lovire - cu sau fără obiecte - sau bătaie; violenţa socială, reprezentând o formă de violenţă psihologică pasivă, care constă în controlarea victimei, izolarea acesteia de familie sau prieteni(e), monitorizarea activităţilor lui/ei, rezultând din întreruperea sau insuficienţa relaţiilor sociale, precum şi din restrângerea accesului la informaţie; violenţa economică, o altă formă de violenţă psihologică pasivă, care presupune oprirea accesului victimei la bani sau la alte mijloace economice; violenţa sexuală, adică forţarea victimei la activitate sexuală nedorită, dar şi falsele acuzaţii de infidelitate sexuală, forţarea victimei să aibă sarcini nedorite, transmiterea conştientă de boli sexuale, inclusiv HIV/SIDA. În ceea ce priveşte comportamentele sexuale deviante am considerat necesar a releva aceste aspecte pe parcursul mai multor capitole. Am inclus în analiza de faţă cercetarea problemelor legate de fenomenul prostituţiei, pornografiei, homosexualităţii şi trans-sexualismul.
Pretul nostru: Lei (Ron) 260.00
|
|
Flagelul drogurilor este unul din fenomenele cele mai complexe, mai profunde şi mai tragice ale lumii contemporane. An de an, mii de oameni cad pradă stupefiantelor şi în proporţie tot mai mare sunt pierduţi pentru societate. Comerţul ilicit cu stupefiante este activitatea cea mai rentabila, cu cea mai mare rată de creştere din lume. James Mills scria: „Imperiul subteran de azi are mai multă putere, avere şi autoritate decât multe dintre naţiuni. Nu abordează nici un drapel pe terasa Naţiunilor Unite, dar are armate mai mari, agenţii de informaţii mai capabile şi servicii diplomatice mai eficiente decât ale multora dintre ţări”.
Pretul nostru: Lei (Ron) 330.00
|
|
Flagelul stupefiantelor reprezintă un grav pericol ce ameninţă tot mai mult umanitatea, printr-o diversitate de forme specifice, pornind de la influenţa nocivă pe care o are asupra tinerei generaţii şi alterarea relaţiilor interumane, continuând cu distrugerea sănătăţii, îmbogăţirea de nejustificat din punct de vedere moral sau licit-economic a infractorilor, apariţia de organizaţii criminale redutabile, care de multe ori concurează cu puterea unor guverne, şi culminând cu provocarea unor adevărate războaie locale, soldate cu pierderi de vieţi omeneşti. Potrivit estimărilor făcute de diferite organisme statale şi internaţionale, peste 100 de milioane de oameni din întreaga lume au devenit victime ale abuzului de stupefiante. Consecinţele directe ale consumului unor astfel de substanţe sunt afecţiunile psihice, degradarea umană, asociate cu săvârşirea unor infracţiuni grave precum omorurile, tâlhăriile sau violurile. Dacă sintetizăm efectele consumului de droguri asupra societăţii, situaţia se prezintă astfel: scăderea randamentului de muncă al celor ce consumă droguri; deturnarea unei importante părţi a fondurilor monetare din circuitul economic normal; folosirea unor imense sume de bani la finanţarea activităţilor subversive şi la întreţinerea economiei subterane; costurile ridicate ale tratamentelor medicale de dezintoxicare şi parţiala neeficacitate a încercării de eliminare a dependenţei psihice,în special; răspândirea alarmantă a bolilor transmisibile grave, de exemplu SIDA, şi creşterea numărului de internări ale persoanelor care folosesc droguri; cheltuielile mari necesitate de întreţinerea şi dotarea forţelor abilitate să controleze şi să lupte împotriva flagelului morţii albe. Juriştii, sociologii şi oamenii de ştiinţă din lumea medicală au încercat să găsească, în diferite modalităţi, soluţiile problemei referitoare la felul în care trebuie abordat, interpretat, combătut şi, în final, eradicat fenomenul traficului şi al consumului ilicit de stupefiante, dar metodele de rezolvare aplicate până acum se dovedesc uneori ineficiente, deoarece, în multe cazuri, traficul ilicit de droguri se realizează în forma îmbinării cu acte de terorism, trafic de arme, şi, la unele organizaţii teroriste, cu false aspiraţii de ordin „politic”– reprezentând simple maşinaţiuni, disimulări ale unor interese veroase şi manifestări de subtilitate care nu ascund, de fapt, decât încercările, lipsite de orice scrupule, de a deturna justificările şi opinia generală referitoare la natura acţiunilor grupărilor de traficanţi, guvernate de scopul fundamental al realizării câştigurilor fabuloase. Multe guverne (de curând şi cel al României), îngrijorate de efectele traficului ilicit de stupefiante, au elaborat legislaţii severe, menite să reducă proliferarea dezastrului cauzat de droguri. Din păcate, aceasta conduce doar la o relativă stabilizare, pe o perioadă de timp limitată, a situaţiei de fapt, neputând realiza eradicarea de fond a criminalităţii şi, în special, a traficului ilicit de droguri. Mass-media din România este preocupată din ce în ce mai mult, după cum o dovedesc diversele publicaţii şi filme, de a formula explicaţii deosebit de complexe ale consumului şi traficului ilicit de stupefiante, nereuşind – însă – a furniza o reală clarificare, destinată majorităţii populaţiei, a dispoziţiilor Legii nr. 143/2000, act normativ deosebit de important în rezolvarea problemelor legate de narcotice cu care se confruntă ţara noastră. Spre exemplu, drogurile au fost clasificate în 2 categorii: de risc (cannabisul, haşişul, marihuana) şi de mare risc (opiul, heroina, morfina). Totodată, s-a înfiinţat instituţia investigatorilor acoperiţi care, având o mare libertate de mişcare, vor contribui în mod esenţial la punerea în aplicare a măsurilor legale impuse de politica naţională antidrog. Comunitatea internaţională este conştientă de permanenta ameninţare constituită de consumul şi circulaţia clandestină ale substanţelor stupefiante şi psihotrope la adresa siguranţei cetăţenilor planetei, fapt care a determinat luarea hotărârii de a-şi intensifica eforturile pentru diminuarea şi înlăturarea acestui fenomen. Puterea economică – redusă, prin raportare la nivelul altor ţări de pe mapamond – a României şi disponibilităţile financiare limitate de care dispun organismele sale instituţionale implicate în lupta de reprimare a activităţilor infracţionale desfăşurate în domeniul traficului şi consumului ilicit de stupefiante fac necesară înscrierea ţării noastre în rândul statelor ce fac parte din organizaţiile internaţionale care asigură o asistenţă utilă membrilor lor.
Pretul nostru: Lei (Ron) 280.00
|
|
Structurată pe parcursul a patru capitole, lucrarea de faţă încearcă să abordeze un fenomen de actualitate şi, din păcate, în continuă expansiune – traficul de droguri. În ideea elaborării unei lucrări cât mai complete, studiul de faţă debutează cu un capitol introductiv – „Aspecte generale privind drogurile, consumul de droguri şi traficul ilicit de droguri”. În continuare, capitolul II al lucrării – „Infracţiunile cu privire la consumul şi traficul ilicit de droguri” este dedicat prezentării faptelor prevăzute de Legea nr. 143/2000 privind combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, în special reglementările din lege cu privire la sancţionarea traficului şi a altor operaţiuni ilicite cu droguri şi alte substanţe aflate sub control naţional. În capitolul următor al lucrării am avut în vedere prezentarea unor aspecte de drept procesual penal, prezentarea unor metode tactice şi tehnico-ştiinţifice de depistare a traficanţilor şi de identificare a toxicomanilor. Ultima parte a aceluiaşi capitol se referă la măsurile de prevenire şi combatere a traficului de droguri, lupta împotriva acestui fenomen pe plan intern şi internaţional. În fine, lucrarea se încheie cu un capitol de „Concluzii” de unde reţinem ca idee de bază că traficul de droguri se manifestă ca un fenomen la scară planetară şi la ora actuală, îmbracă fără dubiu haina crimei organizate transnaţionale.
Pretul nostru: Lei (Ron) 290.00
|
NOTĂ JURIDICĂ (RESPECTAREA DREPTURILOR DE AUTOR) Drepturile de autor (drepturile de copyright) asupra cartilor in format clasic (tiparit), asupra manualelor, asupra ebook-urilor (cărţilor/lucrărilor în format electronic) sau oricăror alte materiale, articole, documentatii, studii etc. publicate pe portalulwww.lucrari.ro În conformitate cu dispozitiile Legii nr. 8/1996, cu modificările și completările ulterioare, drepturile de autor asupra asupra cartilor in format clasic (tiparit), asupra manualelor, asupra ebook-urilor (cărţilor/lucrărilor în format electronic) sau oricăror alte materiale, articole, documentatii, studii etc. publicate pe site-ul www.lucrari.ro aparțin creatorului sau creatorilor lor, respectiv editurilor care funcţionează în cadrul societăţii noastre, colectivului de redacţie, ori editurilor sau autorilor parteneri. Toate drepturile sunt rezervate acestora! Lucrările prezentate pe site-ul nostru (prin "lucrari" înţelegându-se orice material publicat, fie el carte clasica, manual, ebook, studiu, material, referat etc.) nici în tot, nici în parte, NU pot fi copiate, reproduse, traduse, arhivate sau transmise sub nicio formă şi prin niciun fel de mijloace mecanice sau electronice fără acordul scris (semnat si stampilat) al creatorului respectivei lucrări sau companiei care detine drepturile de autor. Este interzisă, de asemenea, chiar şi după achiziţionare, publicarea lucrărilor pe diverse site-uri tip bază de documente (gen scribd.com sau altele asemănătoare), pe site-uri de socializare sau pe orice alte suporturi, fără un acord scris. Drepturile de distribuţie, atât în România, cât și în străinătate, aparțin în exclusivitate autorilor lucrărilor sau companiilor producătoare. În cazul în care descoperiţi că persoane rău intenţionate au încălcat drepturile de autor, vă rugăm să ne anunţaţi folosind telefoanele de contact sau adresa de email, iar noi vom lua în cel mai scurt timp măsurile legale ce se impun de la caz, la caz. Pentru că vrem să încurajăm respectarea drepturilor de autor pe internet, fiecărei persoane care descoperă un abuz în sensul celor menţionate mai sus, îi vom oferi gratuit o carte tipărită din stocul nostru! Pentru mai multe detalii privind drepturile de autor, accesati termenii si conditiile de colaborare! ÎNTREBĂRI FRECVENTE 1. Cine a elaborat (conceput) lucrările prezentate pe site-ul www.lucrări.ro? Toate lucrările in format tiparit şi/sau ebook, prezentate pe site-urile grupului nostru editorial, sunt concepute fie în redacţiile editurilor noastre, prin specialişti din diverse domenii de activitate - avocaţi, jurişti, economişti, ingineri etc., în decursul a peste 10 ani de activitate, fie de societăţile partenere, în special edituri de prestigiu axate pe domeniile juridic, economic, agricol, dar şi din alte ramuri de activitate. Nu expunem spre vânzare lucrări fără a respecta termenii şi condiţiile contractuale impuse de partenerii nostri ori fără respectarea legislaţiei în vigoare! De asemenea, pentru că nu de puţine ori s-a întâmplat să fim întrebaţi de către clienţi, facem precizarea că nu oferim la schimb lucrări din stocul nostru! 2. În ce format se predau lucrările comandate? Lucrările prezentate pe site-urile companiei noastre se predau fie în format tipărit, fie în format şi tipărit şi electronic, ori numai electronic (pe CD, în format Word şi/sau PDF), în funcţie de specificaţiile tehnice indicate pe pagina de prezentare a fiecărui produs. 3. Care este termenul de livrare al lucrărilor? Atât lucrările tipărite, cât şi lucrarile în format electronic se livrează, în măsura în care sunt pe stoc, în termen de cca. 2-5 zile lucrătoare, în funcţie de modalitatea de transport aleasă de dvs. (Servicii de transport rapid sau normal). Comenzile care nu pot fi onorate intr-un timp rezonabil datorita lipsei produselor din stoc, vor fi anulate si vom trimite, prin email, notificare catre client despre situatia apărută. Astfel de momente se pot ivi oricand, spre exemplu, din cauza epuizării lucrărilor solicitate la partenerii nostri contractuali (producatori, furnizori etc.). 4. În ce scop pot folosi o lucrare publicată pe site-ul dvs.? Lucrările publicate pe site-ul nostru se pot folosi în orice scop, atât timp cât se respectă legislaţia în vigoare privind drepturile de autor. Spre exemplu, se pot folosi, ca şi orice carte, ca sursă de documentare sau ca material educativ pentru aprofundarea unui anumit domeniu sau temă; se pot folosi la elaborarea propriilor lucrări, articole, referate etc. necesare în procesul educaţional; se pot folosi chiar si citate din lucrări, dar, bineînţeles, cu specificarea sursei de documentare. 5. Pot folosi o lucrare de pe site-ul dvs. ca şi lucrare de licenţă, de disertaţie sau de doctorat ? NU, nu puteti folosi ca atare lucrările prezentate pe site-ul nostru ca lucrări de licenţă, disertaţie, doctorat etc. pentru că, în primul rând, aţi încălca drepturile de autor. Puteţi însă folosi lucrările editate de noi ca principală sursă de documentare, cu condiţia să specificaţi sursa, în notele de subsol, care trebuie să cuprindă: numele autorului lucrării, titlul lucrării, editura producătoare, anul editării şi pagina. De asemenea, lucrarea utilizată trebuie trecută la bibliografia finală a lucrării dvs. În al doilea rând, Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 (publicată în Monitorul Oficial nr. 18 din 10 ianuarie 2011) interzice expres vânzarea/cumpărarea de lucrări de licenţă, disertaţie, doctorat sau alte asemenea lucrări ştiinţifice, prin dispoziţiile art. 143 alin. (5) stipulând că: "Este interzisă comercializarea de lucrări ştiinţifice în vederea facilitării falsificării de către cumpărător a calităţii de autor al unei lucrări de licenţă, de diplomă, de disertaţie sau de doctorat". Totodată noua lege a impus sancţiuni severe atât pentru cei care cumpără astfel de lucrări gata făcute cât şi pentru cadrele didactice, care nu se preocupă de asigurarea originalităţii lucrărilor pe care le coordonează. În aceste condiţii putem să formulăm şi câteva SFATURI şi/sau AVANTAJE: 1. Nu riscaţi exmatricularea sau alte sancţiuni cumpărând, spre exemplu, o lucrare de licenta gata facută, când puteţi să vă procuraţi foarte uşor cărţi şi alte documentaţii necesare concepute de profesionişti şi să vă elaboraţi singuri lucrările, asigurând astfel originalitatea muncii dvs. şi fără să riscaţi absolut nimic! Mai mult decât atât, aveţi şi avantajul că, la final, veţi şti ce aţi scris în propria lucrare şi veţi fi mai bine pregătit în vederea susţinerii acesteia. 2. Elaborând singuri proiectele veţi avea şi garanţia că ce aţi scris este corect, atât din punct de vedere noţional, gramatical etc., cât şi sub aspectul legislaţiei în vigoare! Cu titlu de exemplu, vă amintim că în cazul lucrărilor juridice, veţi găsi de vânzare pe internet fel şi fel de lucrări elaborate de neprofesionisti, redactate fără a se ţine cont de legislaţia în vigoare care în România este într-o continuă schimbare. În aceste condiţii cel mai bine este să folosiţi surse de încredere şi să verificaţi personal schimbările legislative! 3. Elaborând singuri lucrările veți evita încălcarea drepturilor de autor, dacă avem aici în vedere că majoritatea site-urilor care vând lucrări de licență, diplomă, disertație sau doctorat funcționează ilegal, prin punerea în vânzare fără niciun drept, a unor lucrări elaborate de alte persoane şi "adunate" de la profesori, secretariatele facultăţilor, centrele de copiere sau chiar de la firmele care asigură copertarea lucrărilor. Pentru mai multe detalii privind modul de elaborare al unor lucrări de ştiinţifice puteţi consulta ghidul de redactare şi tehnoredactare a unei lucrări ştiinţifice!
|
Recent vizualizate
Pretul nostru: |
Lei (Ron) 190.00 |
Compare Products
Pretul nostru: Lei (Ron) 190.00
|