|
Curtea de Justitie Europeana. Hotarari comentate
Descriere
Alături de legislaţia comunitară, jurisprudenţa Curţii de justiţie Europene este izvor al dreptului comunitar. Construcţia europeană şi sistemul juridic comunitar sunt puse în valoare prin Curtea de Justiţie Europeană, deoarece aceasta are puterea judiciară suverană de a interpreta tratatele, deciziile sale fiind obligatorii atât pentru statele membre, cât şi pentru celelalte instituţii comunitare, începând cu 1 ianuarie 2007, urmează a fi aplicat şi în România, în calitate de stat membru, dreptul comu nitar în litigiile ce decurg din încălcarea normelor europene, chiar dacă există dispoziţii interne contrare, în aceste condiţii, cunoaşterea şi, mai ales, aprofundarea jurisprudenţei instanţei comunitare este nu doar inevitabilă, ci chiar stringentă.
Autor: |
Sergiu Deleanu, Gyula Fabian, Cosmin Flavius Costaş, Bogdan Ioniţă
|
Titlul cartii: |
Curtea de Justitie Europeana. Hotarari comentate
|
Producator: |
Editura Wolters Kluwer
|
Data aparitiei: |
2007
|
ISBN: |
973881416-2
|
Numar de pagini: |
502
|
Mod de legare (Coperta): |
Brosat
|
|
TITLU EPUIZAT!Autoarea cartii "Egalitate si nondiscriminare in jurisprudenta Curtii Europene de Justitie" prezinta o parte din cele mai importante aspecte ale principiului egalitatii in cadrul mai larg al realizarii constructiei europene, apeland, in special, la solutiile de principiu date de Curtea Europeana de Justitie in legatura cu nationalitatea, sexul, orientarea sexuala si varsta. In contextul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, al transpunerii acquis-ului comunitar in materie, o analiza a jurisprudentei Curtii Europene de Justitie, insotita de comentarii referitoare la evolutia legislatiei comunitare in materia egalitatii si nondiscriminarii, reprezinta o necesitate.
Pretul nostru: Lei (Ron) 19.00
|
|
Având în vedere titlul prezentei lucrări, în cadrul acestui capitol final, este important de amintit, pe scurt, cele mai importante aspecte la care trebuie să ne oprim atenţia, şi care, în acelaşi timp, trebuie reţinute, în legătură cu sistemul jurisdicţional al Uniunii Europene. Astfel, Curtea de justiţie a Uniunii Europene are sediul la Luxembourg şi este compusă, în prezent, din 27 de judecători şi 8 avocaţi generali. Curtea este autoritatea juridică supremă a Uniunii Europene, funcţionând în mod permanent începând cu anul 1952. Curtea Europeană de Justiţie a Uniuni Europene este obligată şi are responsabilitatea să observe şi să asigure justa interpretare şi aplicare a dreptului comunitar aşa cum reiese el din legislaţia primară dată de Tratatele Comunităţilor Europene şi de către instituţiile comunitare. Compunerea Curţii este stabilită de comun acord de către statele membre ale Uniunii Europene. Mandatul celor 27 de judecători, precum şi al celor 8 avocaţi generali este pe o durată de 6 ani, mandat ce poate fi reînnoit. Atât judecătorii, cât şi avocaţii generali sunt persoane independente de statele ai căror cetăţeni sunt, fiind jurişti de cea mai înaltă clasă, a căror valoare şi competenţă este recunoscută în ţările din care provin. Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene, aşa cum apare din analiza dispoziţiilor tratatelor europene, are în sarcina sa să soluţioneze litigiile dintre statele membre ale Uniunii Europene, dintre statele membre şi instituţiile comunitare, precum şi între instituţiile comunitare, între ele. Curtea de justiţie a Uniunii Europene este abilitată, de asemenea, să soluţioneze, în anumite condiţii, şi litigiile ivite între particulari, persoane fizice sau juridice resortisante într-unul din statele membre, pe de o parte şi statele membre sau organizaţiile comunitare, pe de altă parte. Aşadar, calitatea procesuală activă, respectiv de reclamant în faţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, o pot avea atât statele, cât şi particularii persoane fizice sau juridice care au intrat într-un conflict de interese cu instituţiile comunitare. În ceea ce priveşte calitatea procesuală pasivă, pot fi pârâţi în faţa CEJ atât statele membre ale Uniunii Europene, precum şi instituţiile comunitare. Jurisdicţia Curţii de Justiţie a Comunităţilor se întinde asupra tuturor statelor membre, Curtea fiind abilitată să soluţioneze acele litigii născute în legătură cu aplicarea dreptului comunitar de către statele membre sau de către instituţiile Comunităţilor. Limbile în care se desfăşoară procedura Curţii sunt toate limbile oficiale ale Uniunii Europene. Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene aplică dreptul comunitar european, care are două mari componente: legislaţia primară – formată din Tratatele constitutive ale Comunităţilor Europene şi modificatoare ale celor institutive şi legislaţia secundară care derivă din legislaţia primară şi este dată de actele unilaterale ale instituţiilor europene – regulamente, directive, decizii, avize şi recomandări. Dreptul comunitar are două caracteristici definitorii: pe de o parte, este un drept intern – dotat cu puteri publice asemănătoare cu cele ale sistemelor de drept naţionale, iar pe de altă parte, dreptul comunitar este integrat în sistemele naţionale de drept ale statelor membre.
Pretul nostru: Lei (Ron) 200.00
|
|
Organizatii europene si euroatlantice încearcă să prezinte, fără a avea pretenţia că este exhaustivă, cele mai importante organizaţii europene şi euroatlantice, adresându-se, în special, studenţilor şi altor persoane interesate să aprofundeze domeniul atât de generos al organizaţiilor europene şi euroatlantice. Lucrarea se demarcă printr-o abordare diferită, în sensul că se bazează pe convingerea că pentru o mai bună înţelegere şi formarea unei viziuni de ansamblu asupra evoluţiei organizaţiilor europene şi euroatlantice este necesar a fi studiate atât organizaţiile înfiinţate de către statele Europei occidentale, cât şi cele ale statelor foste socialiste din centrul şi estul Europei, deoarece toate îşi au originea în situaţia complexă instituită după cel de-al doilea război mondial şi au evoluat într-un mod interdependent. În consecinţă, în cuprinsul lucrării sunt tratate atât organizaţii ca NATO sau Uniunea Europeană, cât şi Organizaţia Tratatului de la Varşovia sau Consiliul de Ajutor Economic Reciproc (CAER).
Pretul nostru: Lei (Ron) 69.00
|
|
În continuare, pe parcursul acestui capitol, în vederea redării unei imagini cât mai complete asupra unui subiect atât de complex cum este cel analizat în prezenta lucrare, ne-am propus a face câteva scurte referiri privind legăturile sau raporturile Curţii Europene de Justiţiei cu instanţele naţionale ale statelor membre. Astfel, din analiza dispoziţiilor legale nu rezultă că s-ar fi intenţionat amenajarea unor raporturi ierarhice prin care să se încalce atributele specifice ale tribunalelor naţionale. Fiecare dintre aceste categorii de organe jurisdicţionale - Curtea de Justiţie şi tribunalele naţionale - au competenţe bine delimitate. Dar, pentru aplicarea uniformă a dreptului comunitar, instituţiile comunitare de jurisdicţie vor contribui direct şi complementar la luarea unei decizii. Atunci când soluţionează o cerere pentru o hotărâre preliminară, Curtea nu se poate pronunţa în sensul de a interpreta legile sau reglementările naţionale. Curtea a admis că dacă descrierea prevederilor naţionale relevante făcute într-o hotărâre de solicitare a unei hotărâri preliminare nu este pe deplin corectă, acest lucru nu are efectul de a nu se recunoaşte competenţa Curţii de a răspunde la chestiunea deferită ei de tribunalul naţional. Curtea de Justiţie este în principiu obligată de o hotărâre preliminară dacă problema ridicată de tribunalele sau curţile naţionale, care sunt cele mai bine plasate spre a aprecia, în lumina împrejurărilor cauzei, necesitatea obţinerii acestei hotărâri, trebuie să privească interpretarea unei prevederi de drept comunitar şi, în special, ea nu poate să refuze punerea la dispoziţia tribunalelor naţionale a elementelor de drept comunitar pe care acestea le solicită pe baza argumentului că hotărârea ar putea determina tribunalele să procedeze la anularea prevederilor naţionale şi astfel să se creeze un vid juridic în dreptul naţional. Dacă nu are competenţa, în contextul procedurilor conform art. 177 fie de a interpreta prevederile dreptului naţional, fie de a hotărî asupra posibilei lor incompatibilităţi cu dreptul comunitar, totuşi, în contextul interpretării dreptului comunitar, Curtea poate să furnizeze tribunalului naţional criteriul care să-i dea posibilitatea de a rezolva acţiunea pendinte în special în privinţa oricărei incompatibilităţi cu dreptul comunitar a prevederilor naţionale. Dispoziţiile art. 177 nu dau vreo competenţă Curţii nici de a aplica Tratatul la un caz determinat, nici de a decide asupra validităţii unei prevederi de drept intern privitoare la Tratat, aşa cum ar fi posibil să se procedeze potrivit art. 169 “Deoarece art. 177 - a subliniat Curtea - este bazat pe o clară separare pe funcţiuni între tribunalele naţionale şi Curtea de Justiţie, aceasta din urmă nu poate să investigheze faptele cauzei ori să critice motivele şi scopul cererii pentru interpretare”. Deşi aprecierea faptelor este lăsată la latitudinea tribunalelor, totuşi, atunci când este solicitată o hotărâre preliminară, tribunalele trebuie să explice, când motivele nu apar mai presus de orice îndoială din dosar, de ce ele consideră că este necesar un răspuns la întrebările lor spre a le da posibilitatea să procedeze la soluţionarea cauzei. În acest sens Curtea a precizat ca obligaţia sa este nu de a-si exprima opinia asupra unor întrebări abstracte, generale şi ipotetice sau de a formula opinii consultative asupra acestora, ci de a asista în administrarea justiţiei într-un stat membru. Scopul art. 177 nu trebuie să fie deturnat. Curtea trebuie să-şi verifice propria competenţă, luând în considerare repercusiunile deciziei sale în cauza respectivă. În această verificare ea trebuie să ia în considerare nu numai interesele părţilor în această cauză, dar şi pe acelea ale statelor membre şi ale Comunităţii. Curtea de Justiţie poate să refuze darea unei hotărâri preliminare dacă solicitarea tribunalului naţional nu are nici o legătură cu dreptul comunitar sau soluţionarea cauzei nu depinde de o prevedere a acestuia ori întrebările puse sunt, în opinia Curţii, necesare pentru a se decide în acea cauză. Daca va considera necesar, Curtea va decide separat asupra competenţei sale. Curtea a constatat că în procedurile potrivit art. 177, ea nu are în mod evident competenţa de a răspunde la întrebări care nu implică o interpretare a dreptului comunitar obiectiv necesară pentru o decizie pe care tribunalul naţional trebuie să o ia în litigiul ce i-a fost dedus, precum în cazul unui judecător lichidator al unei societăţi comerciale care face trimitere pentru o hotărâre preliminară a Curţii pentru unele chestiuni ce privesc reguli şi principii de drept comunitar care nu se aplică în procedura de lichidare.
Pretul nostru: Lei (Ron) 220.00
|
NOTĂ JURIDICĂ (RESPECTAREA DREPTURILOR DE AUTOR) Drepturile de autor (drepturile de copyright) asupra cartilor in format clasic (tiparit), asupra manualelor, asupra ebook-urilor (cărţilor/lucrărilor în format electronic) sau oricăror alte materiale, articole, documentatii, studii etc. publicate pe portalulwww.lucrari.ro În conformitate cu dispozitiile Legii nr. 8/1996, cu modificările și completările ulterioare, drepturile de autor asupra asupra cartilor in format clasic (tiparit), asupra manualelor, asupra ebook-urilor (cărţilor/lucrărilor în format electronic) sau oricăror alte materiale, articole, documentatii, studii etc. publicate pe site-ul www.lucrari.ro aparțin creatorului sau creatorilor lor, respectiv editurilor care funcţionează în cadrul societăţii noastre, colectivului de redacţie, ori editurilor sau autorilor parteneri. Toate drepturile sunt rezervate acestora! Lucrările prezentate pe site-ul nostru (prin "lucrari" înţelegându-se orice material publicat, fie el carte clasica, manual, ebook, studiu, material, referat etc.) nici în tot, nici în parte, NU pot fi copiate, reproduse, traduse, arhivate sau transmise sub nicio formă şi prin niciun fel de mijloace mecanice sau electronice fără acordul scris (semnat si stampilat) al creatorului respectivei lucrări sau companiei care detine drepturile de autor. Este interzisă, de asemenea, chiar şi după achiziţionare, publicarea lucrărilor pe diverse site-uri tip bază de documente (gen scribd.com sau altele asemănătoare), pe site-uri de socializare sau pe orice alte suporturi, fără un acord scris. Drepturile de distribuţie, atât în România, cât și în străinătate, aparțin în exclusivitate autorilor lucrărilor sau companiilor producătoare. În cazul în care descoperiţi că persoane rău intenţionate au încălcat drepturile de autor, vă rugăm să ne anunţaţi folosind telefoanele de contact sau adresa de email, iar noi vom lua în cel mai scurt timp măsurile legale ce se impun de la caz, la caz. Pentru că vrem să încurajăm respectarea drepturilor de autor pe internet, fiecărei persoane care descoperă un abuz în sensul celor menţionate mai sus, îi vom oferi gratuit o carte tipărită din stocul nostru! Pentru mai multe detalii privind drepturile de autor, accesati termenii si conditiile de colaborare! ÎNTREBĂRI FRECVENTE 1. Cine a elaborat (conceput) lucrările prezentate pe site-ul www.lucrări.ro? Toate lucrările in format tiparit şi/sau ebook, prezentate pe site-urile grupului nostru editorial, sunt concepute fie în redacţiile editurilor noastre, prin specialişti din diverse domenii de activitate - avocaţi, jurişti, economişti, ingineri etc., în decursul a peste 10 ani de activitate, fie de societăţile partenere, în special edituri de prestigiu axate pe domeniile juridic, economic, agricol, dar şi din alte ramuri de activitate. Nu expunem spre vânzare lucrări fără a respecta termenii şi condiţiile contractuale impuse de partenerii nostri ori fără respectarea legislaţiei în vigoare! De asemenea, pentru că nu de puţine ori s-a întâmplat să fim întrebaţi de către clienţi, facem precizarea că nu oferim la schimb lucrări din stocul nostru! 2. În ce format se predau lucrările comandate? Lucrările prezentate pe site-urile companiei noastre se predau fie în format tipărit, fie în format şi tipărit şi electronic, ori numai electronic (pe CD, în format Word şi/sau PDF), în funcţie de specificaţiile tehnice indicate pe pagina de prezentare a fiecărui produs. 3. Care este termenul de livrare al lucrărilor? Atât lucrările tipărite, cât şi lucrarile în format electronic se livrează, în măsura în care sunt pe stoc, în termen de cca. 2-5 zile lucrătoare, în funcţie de modalitatea de transport aleasă de dvs. (Servicii de transport rapid sau normal). Comenzile care nu pot fi onorate intr-un timp rezonabil datorita lipsei produselor din stoc, vor fi anulate si vom trimite, prin email, notificare catre client despre situatia apărută. Astfel de momente se pot ivi oricand, spre exemplu, din cauza epuizării lucrărilor solicitate la partenerii nostri contractuali (producatori, furnizori etc.). 4. În ce scop pot folosi o lucrare publicată pe site-ul dvs.? Lucrările publicate pe site-ul nostru se pot folosi în orice scop, atât timp cât se respectă legislaţia în vigoare privind drepturile de autor. Spre exemplu, se pot folosi, ca şi orice carte, ca sursă de documentare sau ca material educativ pentru aprofundarea unui anumit domeniu sau temă; se pot folosi la elaborarea propriilor lucrări, articole, referate etc. necesare în procesul educaţional; se pot folosi chiar si citate din lucrări, dar, bineînţeles, cu specificarea sursei de documentare. 5. Pot folosi o lucrare de pe site-ul dvs. ca şi lucrare de licenţă, de disertaţie sau de doctorat ? NU, nu puteti folosi ca atare lucrările prezentate pe site-ul nostru ca lucrări de licenţă, disertaţie, doctorat etc. pentru că, în primul rând, aţi încălca drepturile de autor. Puteţi însă folosi lucrările editate de noi ca principală sursă de documentare, cu condiţia să specificaţi sursa, în notele de subsol, care trebuie să cuprindă: numele autorului lucrării, titlul lucrării, editura producătoare, anul editării şi pagina. De asemenea, lucrarea utilizată trebuie trecută la bibliografia finală a lucrării dvs. În al doilea rând, Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 (publicată în Monitorul Oficial nr. 18 din 10 ianuarie 2011) interzice expres vânzarea/cumpărarea de lucrări de licenţă, disertaţie, doctorat sau alte asemenea lucrări ştiinţifice, prin dispoziţiile art. 143 alin. (5) stipulând că: "Este interzisă comercializarea de lucrări ştiinţifice în vederea facilitării falsificării de către cumpărător a calităţii de autor al unei lucrări de licenţă, de diplomă, de disertaţie sau de doctorat". Totodată noua lege a impus sancţiuni severe atât pentru cei care cumpără astfel de lucrări gata făcute cât şi pentru cadrele didactice, care nu se preocupă de asigurarea originalităţii lucrărilor pe care le coordonează. În aceste condiţii putem să formulăm şi câteva SFATURI şi/sau AVANTAJE: 1. Nu riscaţi exmatricularea sau alte sancţiuni cumpărând, spre exemplu, o lucrare de licenta gata facută, când puteţi să vă procuraţi foarte uşor cărţi şi alte documentaţii necesare concepute de profesionişti şi să vă elaboraţi singuri lucrările, asigurând astfel originalitatea muncii dvs. şi fără să riscaţi absolut nimic! Mai mult decât atât, aveţi şi avantajul că, la final, veţi şti ce aţi scris în propria lucrare şi veţi fi mai bine pregătit în vederea susţinerii acesteia. 2. Elaborând singuri proiectele veţi avea şi garanţia că ce aţi scris este corect, atât din punct de vedere noţional, gramatical etc., cât şi sub aspectul legislaţiei în vigoare! Cu titlu de exemplu, vă amintim că în cazul lucrărilor juridice, veţi găsi de vânzare pe internet fel şi fel de lucrări elaborate de neprofesionisti, redactate fără a se ţine cont de legislaţia în vigoare care în România este într-o continuă schimbare. În aceste condiţii cel mai bine este să folosiţi surse de încredere şi să verificaţi personal schimbările legislative! 3. Elaborând singuri lucrările veți evita încălcarea drepturilor de autor, dacă avem aici în vedere că majoritatea site-urilor care vând lucrări de licență, diplomă, disertație sau doctorat funcționează ilegal, prin punerea în vânzare fără niciun drept, a unor lucrări elaborate de alte persoane şi "adunate" de la profesori, secretariatele facultăţilor, centrele de copiere sau chiar de la firmele care asigură copertarea lucrărilor. Pentru mai multe detalii privind modul de elaborare al unor lucrări de ştiinţifice puteţi consulta ghidul de redactare şi tehnoredactare a unei lucrări ştiinţifice!
|
Recent vizualizate
Pretul nostru: |
Lei (Ron) 58.00 |
Compare Products
Pretul nostru: Lei (Ron) 58.00
|